Zloději a paraziti, kam se jen podíváš

Před několika lety jsme se přistěhovali do menšího města. Postupem času jsme začali mnohé zboží nakupovat u zdejších drobných podnikatelů: skvělé chlebíčky a slaninu, téměř kompletní sortiment místní pekárny, italské speciality, belgické pralinky, zdravé potraviny pro biomatky, nakonec i boty a oděvy.

Hrozně rád v našem městečku chodím na sobotní trh. Nakoupíme čerstvé ovoce a zeleninu, voňavý chléb, zajdeme na kávu, poklábosíme s náhodně potkanými známými… Někdy to protáhneme až do oběda v některé z restaurací. Maloměstská idyla téměř prvorepubliková.

Obchodníci jsou vesměs milí a usměvaví, a všichni bez výjimky zcela automaticky vydávají účtenku.

Prostě samý zloděj, kam se jen podíváš. Nejen že pracují od pondělí do soboty a v neděli doma dělají účetnictví, ještě si při tom dovolí být příjemní a ochotní, paraziti jedni. Evidentně nepochopili, že takto staromódně se dnes podnikat nedá.

Moderní podnikatel „umí“ dotace a investiční pobídky, ty největší podnikatelské hvězdy si svůj byznys ošetří zákonem. Otravná starost o zákazníky do jednadvacátého století nepatří.

Malé a střední podnikání, to jsou přece klišé a kecy. Ti malí si jen vyskakují – myslí si, že když se sami uživí, hned mají nárok mluvit do fungování státu. Stejně jsou to jenom převlečení kulaci a spekulanti, kteří nemají v moderní společnosti místo.

Ale jsme přece civilizovaní, vyvlastňování a deportace už nejsou v kurzu. Stačí ty zloděje a parazity dostatečně znechutit, oni toho nechají sami. Pro začátek je budeme online sledovat. Dříve či později chybu udělá každý…

8 thoughts on “Zloději a paraziti, kam se jen podíváš

  1. Petr

    Včera jsem byl na školení EET v ústeckém Makru a stejně tak jako přibližně před měsícem na obdobném školení v Bidvestu (Kralupy) tam mluvili nezávisle na sobě stejně dva podnikatelé. S EET jsou jakž takž smířeni a vědí, že ten systém bude nasazen ale oba se shodují na tom, že šedou ekonomiku je nutí vytvářet stát. Pokud si vezmete odvody (zdravotní a sociální pojištění) dostáváte se zde na částky, které si jak ten z ústecka tak ten ze středních čech nemůže dovolit zaplatit zaměstnanci (číšníkovi, kuchaři) na výplatní pásku. Budou prostě nuceni zdražit…
    Narovnání podmínek tak jak o něm mluví MF tady nebude. Pořád tu máte podnikatele, který má dvacet zaměstnanců na HPP a pak tu máte „večerku“, kde je zaměstnán jeden člověk na „dohodu“ (DPP). Na to se dá navázat ohledně vyžadování hygienických požadavků napříč veřejným stravováním, které taky není všude a u všech stejné…
    Na druhou stranu je ale taky třeba říct druhou věc. Loni byl otec v Chorvatsku a bavil se s místním podnikatelem o EET a ten měl jeden zajímavý poznatek. Sdělil mu totiž toto: Tak jako vy máte problém s Vietnamci u Vás u nás to je obdobné s Albánci. Po nasazení EET jich zde 60% skončilo.

    To se mi líbí

    1. Petr Ševčík Post author

      Děkuji za komentář, jen dvě poznámky:
      1) Vietnamce nepovažuji za problém, myslím, že v celkovém součtu jsou pro nás přínosem.
      2) Technikálie EET jsou nepodstatné, ten systém vůbec nemá vzniknout. Stát má být občanům pokorným sluhou, kdežto EET je dráb a šmírák.

      To se mi líbí

      1. Dušan Novák

        To, že mi někdo nedá účtenku, že neodvede DPH, to mě vůbec netrápí, když mi nabízí levnější zboží. Jsou přínosem, maj otevřeno 7 dní v týdnu, skoro celý rok, do večerních hodin. To mluvím třeba o večerkách. A co se týče hadráren? Taky tu mám dvě v okolí a za těch pár korun koupit věci co chvíli vydrží? Jasný přínos…

        To se mi líbí

  2. Jozef Papp

    smutna pravda, dobre napsane, diky 🙂

    From: Zápisky obchodního cestujícího <comment-reply@wordpress.com>
    Reply-To: „\“Zápisky obchodního cestujícího\““ <comment+2yt7i9o2bhbbi-78aie7w@comment.wordpress.com>
    Date: Thursday 18 June 2015 21:43
    To: Joe999 <j.papp@stantonchase.com>
    Subject: [New post] Zloději a paraziti, kam se jen podíváš

    Petr Ševčík posted: „Před několika lety jsme se přistěhovali do menšího města. Postupem času jsme začali mnohé zboží nakupovat u zdejších drobných podnikatelů: skvělé chlebíčky a slaninu, téměř kompletní sortiment místní pekárny, italské speciality, belgické pralinky, zdravé „

    To se mi líbí

  3. Jiřina

    Sedm let jsem podnikala v pohostinství, práce mě bavila . Musela jsem kvůli rodině skončit. Co tím vším chci vlastně povědět? Jsem vyučená v oboru a pracuji v něm od školy, znám obě strany, jak zaměstnance tak živnostníka. O registračních pokladnách se už jednalo a opět je to tu zas. Myslím si,že by se konečně měl někdo zabývat černou zaměstnaností neboť tam utíkaj státu peníze. Nikdo vlastně neřekl jak se toto projeví nebo jestli konečně někomu na finančáku dojde,že restauraci o kapacitě 60 až 100 hostu a penzion o10 pokojích nemůže zvládnout jeden člověk, když ten majitel vykazuje nějaké tržby,ale nevede zaměstnance. Možná ,že chápete proč jsem já musela zavřít vesnickou hospodu ,pokud ne,tak Vám to povím. Byla jsem málo drzá,bála jsem se zaměstnat někoho na černo .

    To se mi líbí

  4. Pingback: ZLODĚJI A PARAZITI, KAM SE JEN PODÍVÁŠ - innuichivoice.com

Zanechat Odpověď

